czwartek, 8 sierpnia 2024

Czekoladownik na 60 Teresy

Na 60 urodziny koleżanki przygotowałam pudełko na czekoladki Merci. Bazy na czekoladki robię sama najczęściej z papieru Canson 250, tym razem jednak był to papier craftowy. 
Do oklejenia pudełka użyłam papier scrapowy: Craft&Design - Flower Romace 06 i Rose Garden 01. Kwiaty z papieru i tradycyjnie troszkę wykrojnikowych dodatków. 
I czekoladownik gotowy.




Chciałabym pokazać Wam kilka migawek z mojego ogródeczka. Nie jestem ogrodową fanką. W sumie, to nawet nie bardzo lubię pracować w ziemi, ale skoro ogródek jest, to trzeba coś w nim robić. Największą część zajmuje trawnik. Są też maliny i kilka drzewek, ale wygospodarowałam trochę miejsca na kwiaty i dbam o nie bo cieszą oczy pięknie kwitnąc. 
Biała Bakopa w skrzynce wraz z czerwonymi Pelargoniami

Całe lato pięknie obsypana żółciutkimi kwiatuszkami Sanwitalia Rozesłana

Uwielbiam begonie i mam ich trochę w donicach. Tu pięknie okwitnięta 
begonia Belleconia Mango

Begonia wielkokwiatowa. Mam żółte, różowe i łososiowe.



Jeżówka. Jest wiele odmian i kolorów. U mnie jest ich kilka.


Ostróżka. Niesyty pięknie okwitnięty pęd złamał się w czasie ulewnego deszczu. Pozostał z niego jeden kwiatek. Widać jednak jeszcze kilka pędów, które niebawem rozkwitną.

Kuklik. Powoli kończy kwitnienie, ale obcinam przekwitnięte kwiatostany co zdecydowanie       wydłuża czas jego kwitnięcia.

Pięknie wybarwiony Peris japoniśki

Moje ulubione  Mieczyki, mam w ogródeczku mix kolorów. Jest z nimi trochę zachodu. Jesienią wykopywać, wiosną sadzić cebulki. Niektórzy zostawiają na zimę w ziemi, ale są bardzo delikatne i mogę nie przetrwać mrozów. Wykopując cebulki mogę je oczyścić i przechować w czasie zimy w miejscu gdzie nie zmarzną. 
Dzięki tym zabiegom pięknie kwitną w środku lata.

Nieco ubłocona po ulewnym deszczu Rudbekia

To tylko niektóre z kwiatów. Pachnąca i pięknie kwitnącą lawenda praktycznie już przekwitła. Wiosną były Tulipany, Hiacynty i Konwalie. Później kwitły Piwonie, Juki i może coś jeszcze pominęłam. 
Dziękuję za Wasze towarzystwo i komentarze, które pozostawiacie pod postami.
U mnie  obecnie na warsztacie kocyk dla maluszka. Pochwalę się jak skończę.
Życzę miłych, spokojnych wakacji. Pogoda letnia dopisuje, więc wypoczywajcie kto może, ładujcie akumulatorki i szykujcie letnie wspomnienia na zimowe wieczory.
Pozdrawiam wszystkich odwiedzających moje poddasze,
Alina 


25 komentarzy:

  1. Piękny czekoladownik i kwiaty w ogrodzie. Dziękuję za życzenia i też życzę udanych wakacji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kwiaty bajeczne, częściej pokazuje a czekoladownik pysznie wygląda, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne kwiaty. Dobrze jest mieć ogród.
    Czekoladownik, jak zwykle Twoje prace, bardzo ładny i pracochłonny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny masz ogródek, więc cudne rzeczy tworzysz, pozdrawiam
    serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe kwiaty! Ależ się zachwyciłam mieczykami i jeżówką ;) Są takie piękne i kolorowe!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowy czekoladownik. A kwiaty masz przecudne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne masz rośliny w ogrodzie. Pięknie kwitną. Kartka sliczna.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny czekoladownik i prezent zawsze trafiony :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś pięknego! pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny czekoladownik, czekoladki z takiego cudnego pudełka smakują najlepiej a ogród masz wspaniały mnie urzekła biała bakopa, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe kwiaty i czekoladownik cudny! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne kwiaty! Radują duszę, karmią oko!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne pudełko:) Świetna kompozycja:)
    Z takimi kwiatami ogród musi wyglądać niesamowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Łał... tak pięknie opakowane czekoladki to wspaniały prezent.
    Kwiaty przecudnej urody, ja również uwielbiam mieczyki, ale w tym roku mam tylko abisyńskie, te klasyczne gladiole niestety nie zakwitły... chyba nornice się do nich dobrały... Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny czekoladownik 😚😚
    Mam tak samo ...lubię ogród ale już zajmować się nim to zdecydowanie mniej lubię !

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekoladownik prześliczny....

    OdpowiedzUsuń
  17. Lenko, podziwiam Twój talent. Ten czekoladownik jest przecudny. Piękne są zdjęcia kwiatuszków. Natura zawsze zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne kwiaty, co za barwy i kształty! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękny ten czekoladownik wyszedł. A ogródek masz naprawdę uroczy i jakże kolorowy! Czasem ciężko się zmusić, by coś pogrzebać w ziemi, ale efekt końcowy wynagradza te trudy...
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczny czekoladownik...i jeszcze te piękne kwiaty...

    OdpowiedzUsuń
  21. Kartka wyszła świetnie:) A ręki do kwiatów tylko pozazdrościć:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny czekoladownik i kwiatuszki też cudnie zadbane :)

    OdpowiedzUsuń

Witam serdecznie i dziękuję za pozostawienie po sobie śladu w postaci komentarza, ponieważ dzięki nim wiem, że to co tworzę jest ważne nie tylko dla mnie :)
Pozdrawiam Alina